תכנית מחיר למשתכן בוטלה יום עצוב או אירוע מכונן?

ליצמן חיסל את תכנית מחיר למשתכן בדרך מוזרה ולא מקובלת, והותיר אלפי משפחות ללא תשובות ועם עתיד לוט בערפל לגבי קורת הגג שלהם.

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אני מאוד אוהב את ליצמן

אבל אני לא מבין למה הוא צריך לבלבל את הציבור 🤷‍♂️

בעקבות המכתב שנשלח ממשרד השיכון למשרד האוצר והודלף לתקשורת, בו נחשף כי משרד השיכון והבינוי החליט לבטל את תכנית מחיר למשתכן וכי הוא מתכוון להכין תכנית חלופית שכרגע לא ממש ברור לנו מה היא והאם היא מגובשת בכלל ומתקבל הרושם שגם במשרד השיכון עצמו לא יודעים מה תהיה התכנית החלופית.

הטלפון לא הפסיק לצלצל

קיבלתי השבוע עשרות טלפונים מבוהלים מלקוחות שזכו במחיר למשתכן ולא יודעים מה יעלה בגורל הדירה שלהם, כי מישהו חסר אחריות במשרד השיכון החליט לעשות רעש ולשחרר ספינים וחצאי דברים לעיתונאים על ביטולה של תכנית מחיר למשתכן והקמת תכנית חלופית. העיתונות מעניקה עמודי ענק עם כותרות רעשניות על “הבשורה” אבל כל זה, רק הוסיף לחוסר הוודאות שגם כך שורר במשק,

למה? לא נכתבו שם תשובות ספציפיות בקשר לגורל הזוכים במחיר למשתכן, האם זה מתייחס רק לזוכים מכאן והלאה, האם המכרזים המתוכננים יבוצעו או יוקפאו, ומה קרה למי שרק זכאי אבל עדיין לא זכה בדירה והאם הם יקבלו בחזרה הם הכסף ששילמו כדי להרשם להגרלות?

הלוואי והיית יכול להפנות את כל הטלפונים הללו ישירות לשר השיכוןslightly smiling face

 

אני חושב שמגיע לציבור להבין מה עושים "מעל הראש שלו" ולכל הפחות לשמור על רמה מסוימת של מקצועיות, לשחרר הבהרות מסודרות שחושבות גם על האנשים שהתוכניות הללו משפיעות על החיים שלהם ולא רק על "כמה- רעש- אני- אעשה- כי- הרגע -נכנסתי- למשרד- השיכון- וכולם -צריכים- לדעת -את- זה"

בושה וחרפה!

מה ליצמן אומר על זה?

לאחר שהתאוששתי מההלם הראשוני, עשיתי בדיקה מול לשכתו של השר ליצמן שאישרו לי כי תכנית מחיר למשתכן הגיעה לסוף דרכה, והמשמעויות של ההחלטה הזו הן :

מי שכבר זכה ובחר דירה  ממשיך כרגיל

מי שזכאי ועדיין לא בחר דירה  יוכל לבחור מהמלאי הקיים של הדירות של הקבלנים במחיר למשתכן, אולם לא יצאו מכרזים חדשים לבניית דירות נוספות במחיר למשתכן.

לגבי התוכנית שתחליף את מחיר למשתכן  התכנית בשלבי גיבוש ומומלץ להמתין עד שהיא תגובש באופן סופי.

ואולי ליצמן צודק?

אבל מה שהכי מתסכל אותי זה ההחלטה "לחסל” את תכנית מחיר למשתכן, מכיון שהמדינה כבר השקיעה מיליארדי שקלים בתכנית, ועד שאנחנו מגיעים לנקודה שבה התכנית מתחילה להשפיע על מחירי הדיור, בדיוק אז מחליטים מפסיקים אותה, ממש חבל.
אתם מוזמנים להכנס לאתר של משרד השיכון ולראות שיש אלפי דירות ריקות במחיר למשתכן שלא נרכשו על ידי הזוכים, כלומר הזוכים ויתרו על ה"זכות" לקבל את הדירות הללו במחיר "מוזל", וזה היה עניין של זמן עד שהמדינה הייתה מאשרת לקבלנים למכור אותם בשוק החופשי במחיר מוזל כדי שהקבלנים לא יקרסו ואז היינו רואים צניחה משמעותית במחירי הדירות בכל הארץ.
במקום זה ליצמן ביטל את תכנית מחיר למשתכן, הזוכים מבינים שלא יהיו הגרלות נוספות, וכך חלומם להמתין עד שיפתחו הגרלות נוספות באזורים מבוקשים יותר שבהם הם רוצים לרכוש דירת מגורים נגוז, וכתוצאה מכך הם יתפשרו על דירות שהם לא היו מעוניינים בהם מלכתחילה מתוך הבנה שזו ההזדמנות היחידה שלהם לקבל דירה ב – 90% מימון ובמחיר מוזל וכך המשק הישראלי “הפסיד” את ההזדמנות להוריד את מחירי הדירות, כחלון יוצג ככישלון ואזרחי ישראל ישלמו שוב פעם מליארדי שקלים מיותרים על תכנית חדשה שספק אם תוריד את מחירי הדיור ובינתיים דור שלם נותר חסר דירה…..

יש פה פספוס ענק לכל אחד ואחד מאזרחי ישראל שמעוניין לרכוש דירה במחיר זול יותר

קובי

מאמרים נוספים

הטעות שתפגע לכם בדירוג האשראי

טעות נפוצה ביותר שתפגע לכם בדירוג האשראי לחצו פה למעבר לסרטון קליל עם הסבר מקצועי למה כדאי לכם להתחיל לסרב להצעות טלפוניות שאתם מקבלים.

הטעות הבנקאית שתעלה לכם ביוקר

פשוט רפורמה מטומטמת לאחר 3 שנות עבודה, בנק ישראל חגג בקול תרועה את הרפורמה המהפכנית למעבר חשבון מבנק לבנק באמצעות לחיצת כפתור בלבד.   וואוו,