זה זמן טוב להשקיע בדירות, אולי במשרדים?

שתף פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

משבר הקורונה מאחורינו הגל השני לפנינו, עשרות אלפי עסקים מלקקים את הפצעים מהנזקים העצומים שנגרמו להם בגלל הקורונה, ענף המסעדנות והתיירות על סף פשיטת רגל מוחלטת, והגיע הזמן לתת קצת יחס למחפשי המציאות,

האם כדאי לנצל את המצב ולרכוש נכסים להשקעה במחירי רצפה?
אז קודם כל בואו נרגע, ונתחיל מהעוגן של ענף הנדל"ן הלא הם דירות המגורים, מחירי הדירות עדיין לא הגיעו למחירי רצפה וגם לא בטוח שיגיעו למחירי רצפה,  אולם אנחנו כן רואים גמישות מסוימת במחירים בשיעור שלא עולה על 10% וברוב המקרים ההנחה אפילו לא חוצה את רף 5% ממחיר הדירה.
נכון להיום התנהגות המשקיעים מראה כי הם משוכנעים שלאחר המשבר תבוא עליית מחירים וכל נכס שמוצע בהנחה אטרקטיבית נחטף.
לעומת זאת המצב בשוק הנכסים המסחריים הווי אומר חנויות ובעיקר משרדים סובל כרגע מעצירת עסקאות מפחידה, אנו רואים גמישות רבה מאוד מצד מוכרי הנכסים, נכונות להוריד מחיר ואפילו להמציא תופעה חדשה של מכירת מיני משרדים כלומר' פיצול משרד קיים ליחידות של 14 מ"ר כל אחת, מה שמקל את שיווקן כמשרד יוקרתי במגדל משרדים נחשק במחיר נגיש, מבלי להדגיש שמדובר במשרד אחד שנרכש בשותפות של כמה מיני משרדים ומצריך את הידע הנכון להתנהל בשותפות מסוג זה..
לגבי שוק הדיור אני יותר רגוע וסבור גם כן שהמחירים יעלו לאחר שיסתיים המשבר,
אולם לגבי שוק המשרדים והחנויות אני בספק לגבי המשך האטרקטיביות שלהן ולא הייתי ממליץ לבנאדם שלא מתמצא בתחום להתעסק איתם.

כמובן שאני מתייחס פה לשוק הדירות והמשרדים באופן כללי אולם ברמת השטח ברור שגם בשוק הדיור יש הבדל בין נכס לנכס שהרי דירה בחריש שסובלת מעודף היצע מטורף ולא ברור לאיזה כיוון היא הולכת, אינה דומה לדירה בפרדס חנה הסמוכה או באלעד הרחוקה שכבר נקבע אופי היישוב ודי ברור לנו מה רמת המחירים כעת ולאן היא תלך בעתיד.

חולמים לרכוש דירה ותוהים האם זה הזמן לקחת משכנתא? כל הפרטים במאמר המדהים הזה

מאמרים נוספים

הטעות שתפגע לכם בדירוג האשראי

טעות נפוצה ביותר שתפגע לכם בדירוג האשראי לחצו פה למעבר לסרטון קליל עם הסבר מקצועי למה כדאי לכם להתחיל לסרב להצעות טלפוניות שאתם מקבלים.

הטעות הבנקאית שתעלה לכם ביוקר

פשוט רפורמה מטומטמת לאחר 3 שנות עבודה, בנק ישראל חגג בקול תרועה את הרפורמה המהפכנית למעבר חשבון מבנק לבנק באמצעות לחיצת כפתור בלבד.   וואוו,